Slutrengøring

Slået op over 1 year ago af Robert Holm

R
Robert Holm Administrator

Hej.

Jeg skriver på vegne af Fredericia Feriefond af 1985. Jeg skal til at undersøger evt.

mulighed for at kunne tilkøbe slutrengøring. Vores lejere skal selv gøre rent ved afrejse, men

flere har efterspurgt om mulighed for at kunne tilkøbe slutrengøring. I den forbindelse er

jeg interesseret i at høre andres erfaringer med at kunne tilkøbe slutrengøring. 

Anvender man samme firma til alle husene, eller anvender man et lokalt rengøringsfirma?

Betaler lejerne direkte til rengøringsfirmaet eller hvordan afregnes der?

Hvor lang tid skal vi regne med til slutrengøring? Af hensyn til skift. 2 til 3 timer?

Jeg kunne godt tænke mig at høre andre, hvordan det fungerer. 

Glæder mig til at høre jeres erfaringer.


venlig hilsen

Fredericia Feriefond af 1985

Jørn Fogtmann

hurtigloeber@gmail.com

0 Stemmer


2 Kommentarer

Sorteret efter
j

janne jørgensen slået op over 1 year ago

Hej med jer

I vores - Greve kommune - feriefond har vi aftale med lokale rengøringsfirmaer, som lejerne kan kontakte for slutrengøring.

Vi har ikke obligatorisk rengøring, da det ikke er lykkedes os at finde rengøringsfirmaer, der vil gå ind i en aftale. 

Hos os kan man booke med afrejse på alle ugens dage, og det er der ikke interesse for hos de firmaer, vi har kontakt med. 

Lejerne bestiller direkte og betaler direkte. Vores firmaer har sat 3 timer som betingelse.

med venlig hilsen

Janne, Greve

0 Stemmer

R

Robert Holm slået op over 1 year ago Administrator

Hej Jørn,


Der er mange måder at gøre det på, men det der fungerer bedst, vil jeg sige er obligatorisk rengøring da det så er ens hver gang der kommer nye lejere. Det er selvfølgelig en ekstra omkostning der skal lægges oveni lejeprisen, men det er værd at overveje. Det er som regel også lettere at forhandle prisen på selve rengøringen hvis det skal foretages efter hvert ophold i forhold til kun en gang imellem.


Omkring tid vil jeg sige at der mindst skal være 5 timer imellem, mest fordi der skal være tid for rengøringen at få passet det ind, også selv om de måske kun bruger 2-3 timer på selve rengøringen.


Opkrævningen kan ske direkte via Bookhus, enten som et obligatorisk tillæg eller hvor lejeren får mulighed for at tilkøbe rengøring i forbindelse med at de booker.


Der er også kunder som kører med at lejeren selv aftaler nærmere med den person der står for rengøring i ferieboligen og også betaler direkte enten ved at overføre beløbet eller lægge det i ferieboligen ved afrejse, men måske der er nogle der kunne skrive lidt om hvordan de gør det og hvad de syntes fungerer godt for dem :-)


Med venlig hilsen,

Thomas

Bookhus

0 Stemmer

Log på eller Tilmeld dig for at poste en kommentar