El-bil lade standere til sommerhuse

Lagt inn over 1 year siden av Robert Holm

R
Robert Holm Administrator

Samtidig med at vi holder informationsmøde d. 25/5 kl 13.00.  Ville det være interessant hvis vi kunne samle div spørgsmål mv her inden mødet. På den måde for vi spurgt leverandørerne om det hele.


Møde agenda:

  • Velkommen

  • Charge-App præsentere deres lader (se brochure her)

  • Monta præsentere deres betalingsløsning (se brochure her)

  • TS-Gruppen præsentere deres installations-setup

  • Intension svare på skatterelaterede spørgsmål

  • Bookhus præsentere integrationen til booking-systemet

  • Bookhus præsentere et prisoplæg til fælles indkøb

  • Spørgsmål


Hvis ikke du er tilmeldt mødet endnu kan du gøre det her: TIL MELD


håber vi ses.

0 Stemmer


6 Kommentarer

Sortert etter
E

E-mail feriefond@horsens.dk lagt inn 6 months siden

Horsens Kommunes Feriefond har valg ladestander fra Zaptec. De opsættes af TS-gruppen. Lejerne skal selv medbringe lade kabel og lederen tændes med en chip, som befinder sig i huset. Lejer afregner el forbrug efter endt leje. Vores nøgle/varmestyringssystem sender start og slut tal til Bookhus, som så sender regning til lejer. 

Vh

Horsens Kommunes Feriefond

0 Stemmer

R

Robert Holm lagt inn over 1 year siden Administrator

Et spørgsmål jeg håber at Allan fra Intension kan svare på er. Hvordan skal man som fond forholde sig til, at strøm kan betragtes som et personalegode, og skal derfor beskattes hvis ikke strømmen afregnes ved siden af lejen.

0 Stemmer

R

Robert Holm lagt inn over 1 year siden Administrator

Kære Alle


Tak for et godt møde i går.

Her er informationer og dokumenter fra mødet om elbil-ladestandere d. 20 Maj.

Jeg foreslår at vi forsætter diskussionen her.


  • Mødeoptagelse - kodeord:  ef!rhy1v 

  • Præsentation

  • Video fra præsentation


På mødet fremstod det som om, Monta-Appen var et krav. Den er ikke et krav, men en mulighed, og den er unødvendig i scenarie 2 og 3 i præsentationen:

 

2. At strøm er inkluderet i lejen.

3. At alt strøm afregnes igennem Bookhus. (Strømaflæsning)

 

Jeg talte med John Walsh fra Charge Amp efterfølgende, der bekræftede, at vi kan lave en integration fra Bookhus direkte til laderen.

Det betyder; hvis forbrugsstrøm er inkluderet i leje, men I ikke ønsker at ladestrøm skal være inkluderet (Scenarie 1 i præsentationen), så kan I få en separat strømafregning på laderen via Bookhus.

0 Stemmer

R

Robert Holm lagt inn over 1 year siden Administrator

Der har været en kommentar til valg af produkt.


"Tak for et godt initiativ og et godt møde i går.

Jeg er dog lidt forundret over prisen. Jeg har selv nedenstående, som er væsentligt billigere uden mængderabat og lige umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel i løsningerne.

Som jeg ser det, så er eneste forskel, at der ikke er fast kabel på denne, men kablet har alle el-bils ejere jo alligevel i bagagerummet. 




homecharge.dk
Opladning til elbil hjemme | HomeCharge
Her kan du se pris og bestille installation af ladeboks / ladestander til opladning af elbil hjemme.

Mit svar var



Tak for feedback. Rigtigt at man helt sikkert kan finde billigere løsninger. Tror i øvrigt heller ikke der er så stor en mængde rabat. Da det kun er på boksen, Elektrikeren kan ikke give rabat, da det er uafhængige spillere som TS-gruppen sender opgaven til.


Argumenterne fra TS-gruppen er at en løsning skal bygges på en offentlig lader (standard) Ikke en home lader, som den du har fundet. 


Jeg har valgt en løsning hvor vi fra Bookhus kan kommunikere med boksen igennem Bookhus, altså tænde og slukke den i forhold til en Booking, så boksen ikke udnyttes i stille perioder. Ved ikke om den du har fundet kan det. 


Derudover har jeg valgt et produkt der ligger i den bedre kvalitet. Som med alt elektronik, så er den jo svær. Jeg har ikke forstand på detaljerne, men vil anbefale et produkt hvor leverandøren står inde for, at det ikke falder fra hinanden når det er lejere der bruger produktet.


Det er lige mine tanker. Men helt sikkert der er flere muligheder på markedet. Det springende punkt er, hvis der skal være en Bookhus integration, kræver det at produktet understøtter det og at vi vil kode det.

0 Stemmer

R

Robert Holm lagt inn over 1 year siden Administrator

Til info, er jeg er ved at undersøge priser fra 2 andre leverandører.


Spirii / ladeboks Zaptec og  Homecharge / ladeboks Easea.


Det lader til at deres priser ligger omkring 10.000 for en boks og en installation. Dog uden kabel. Men når man har en elbil kører man alligevel rundt med sit eget kabel. (Det kommer med bilen).


Når jeg her mere info poster jeg det her.

0 Stemmer

R

Robert Holm lagt inn over 1 year siden Administrator

Jeg har netop sendt et mail ud med information on elbil ladere til sommerhuset.


Vi har besluttet at gå med Homecharge som leverandør. Mailen kan læses her hvis ikke du har modtaget den.


https://info.bookhus.com/da/bookhus-elbil-lader

0 Stemmer

Logg på eller Registrer deg for å publisere en kommenter